9 Ağustos 2015 Pazar

Yurtdışından sipariş vermek güvenli mi? Güvenliğiniz için nelere dikkat etmelisiniz?

  Yurtdışından sipariş verme konusunda en çok kafaya takılan konuların başında güvenli olup olmadığı gelir. Bu konuyu kendi deneyimim üzerinden anlatmak istiyorum : Ben de ilk başta çok şüpheleniyordum, bir sorun durumunda paramı geri alamamaktan korkuyordum. Bu nedenle ilk alışverişimi yapana kadar çok araştırma yaptım, daha önceden yurtdışından alışveriş yapanların yorumlarını okudum ve en sonunda takipli kargo ile ve paypal ile ödeyerek ilk siparişimi verdim. Ürün gelene kadar heyecanla bekledim ve sorunsuz bir şekilde ptt kargo ile kapıma geldi. Kapıya bırakıp gitme gibi bir durum olmadı. (Takipsiz postalarda oluyor bu). Daha sonra onlarca sipariş verdim rahatça. Takipli ise zaten korkmaya gerek yok ama takipsiz ise çok gelmeme ihtimali olabiliyor ya da çok geç geliyor. Bende takipsiz postalardan gelmeyen oldu ve bazılarında para iadesi bazılarında da tekrar gönderim ile çözdüler. Artık kolay kolay takipsiz almıyorum ama. Takip ücreti ortalama 1-2$ oluyor zaten. Peki nasıl güvenebildim ve ilk siparişimi verdim?


1. Gümrük muafiyeti hakkında bilgi aldım, böylece ürünümün gümrüğe takılmayacağını öğrendim.

2. Güvenilir, bilinen, olumlu yorumlara sahip bir siteden sipariş verdim:
Yurtdışından satış yapan siteler ikiye ayrılmakta, birincisi ebay, amazon gibi gittigidiyor tarzı pazar yeri şeklinde siteler. Bu sitelerde güvenli alışveriş için bilinen, eski ve puanı yüksek satıcıları tercih etmek gerekiyor. Satıcının Türkiye'ye ürün gönderip göndermediğini de öğrenmek gerekiyor. Diğer siteler ise Gearbest. Banggood gibi depoya sahip şirketlerin siteleri. Bu sitelerde hepsiburada gibi tüm ürünleri tek bir şirket gönderir. Böylece diğer sitelerde yaşanan sahte ürün gelmesi, ödemeyi alıp kaçan satıcılar gibi sorunlar yaşanmaz. Şirket olduğu için genelde müşteri memnuniyetine çok önem verirler. Büyük kampanyalar yaparlar. Ama bu siteleri seçerken forumlarda vb. site hakkında yorumları incelemenizi tavsiye ederim. [Bkz: Yurtdışından sipariş verebileceğiniz siteler]

3. Paypal kullandım:
Paypal ile ödenen siparişler eğer belirtilen sürede elinize ulaşmaz veya belirtilenden farklı, sorunlu ürün gelirse PayPal üzerinden "İtiraz" açabiliyor satıcı sorunu çözmezse "Hak talebi" açarak ücret iadesi talep edebiliyorsunuz. Yapılan incelemeler sonucunda ( ürünün fotoğrafını vb isteyebilirler) haklıysanız paypal ödediğiniz ücreti alıp size iade ediyor. Paypal'ın müşteriye çok değer veren bir firma olduğunu ve Türkçe destek verdiğini de belirtmek isterim. [Bkz: PayPal hesabı nasıl açılır?] Bu arada ben fazla kullanmadığım bir bankamatik kartımla paypal'a kayıt oldum. Siz de bu şekilde yapabilir veya Kredi kartı bilgilerinizi internette kullanmak istemiyorsanız sanal kredi kartı açarak, kredi kartı bilgilerinizi vermeden, paypal'a sanal kredi kartıyla kayıt olabilirsiniz. [Bkz: Sanal kredi kartı nasıl açılır?]

4. Takipli kargo ile aldım:
Takip kodu ile alınan siparişler online olarak takip edilebiliyor. Bu sayede ürünümü takip edebileceğim için kafam rahat olacaktı. [Bkz: Yurtdışından gelen kargo nasıl takip edilir?]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder